Önismeret - Öngyógyítás - Önfejlesztés
Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung - Zen-Tea - Meditáció

Kérdések válaszok a 100 napos kihívással kapcsolatban 1

A SanBao Iskola 100 napos Tai Chi Chuan és Chi Kung kihívása február elején kezdődik és május elején ér véget.

Lehet-e még csatlakozni ehhez a kihíváshoz?

A regisztráció elkezdődött, személyes találkozókon lehet egyeztetni a vállalásokat.

Hol találom meg a felkészítő találkozók helyszíneit, időpontjait?

Hol kapok választ a kérdéseimre?

  • A személyes találkozókon
  • E-mailben
  • Ha tovább olvasol a többi oldalon.

A “Három ereje-hálózat” ugye azt jelenti, hogy három gyakorló közös csoportcél(oka)t tűz ki, és egymást támogatja a megvalósításban a 100 nap során?

  1. Mindkettőt jelenti. Vannak a nagy közösségi célok, amelyeket mindenki megkap, vannak a csoport célok, melyeket a társainkkal együtt választunk, azokat velük együtt és egyedül is gyakoroljuk, és vannak az egyéni kis céljaink. Lehet csak mennyiségi és csak minőségi célokat is kitűzni, de nem kötelező. Ha mindkettőből van akkor lesz egyensúly.
  2. „a „Három ereje-hálózat”-ot a kölcsönös támogatáshoz”
  3. „Az első összejövetelen a tanítványok baráti körbe rendeződnek céljaik hasonlósága vagy más kritériumok alapján.”
  4. „A „Barát-rendszer” nélkülözhetetlen a csapat számára a támogatás és az összetartás miatt. A rendszer nem kettes-párokra épít, hanem hármasával csoportosítja az embereket, ez a „Három ereje-hálózat”.
  5. Lehet azt mondani: „én képes vagyok egyedül is gyakorolni”, vagy „én egyedül könnyebben tudok gyakorolni”, de most a közösség és a barátok támogató erejét is felhasználjuk gyakorlásunkhoz, ami így könnyebbé válik. Mikor nem lesz kedvünk gyakorolni, mert mélyponton, holtponton vagyunk, esetleg váratlan nehézségbe ütközünk, akkor barátaink és családtagjaink azok, akik támogatására biztosan számíthatunk. A kihívás alatt pedig csapatunk többi tagjára.
  6. Egyénekből áll össze a „Három ereje-hálózat”, abból pedig a nagyobb közösség.

Lehet együtt is gyakorolni, de nem feltétel?

Igen, ez így van. A gyakorló, vállalt céljait, legyenek azok egyéni, csoport vagy közösségiek, otthon is gyakorolja egyedül és mikor megbeszélnek találkozót, akkor találkozik másik két társával és velük is gyakorol. De találkozhat több csoport is.

Az előzőhöz kapcsolódva mit jelent ez: “Bármelyik résztvevő bizonyíthatja a másik résztvevő személyes céljának megvalósítását.”

Szó szerint ezt. Bevállalsz pl. 600 felülést a 100 nap végére, és akkor elég, ha egy barátodnak otthon bemutatod és én biztosan igyekezni fogok, hogy ne kérjem számon azt tőled, de maximálisan segítselek.

Mi van akkor, ha valaki nem tud maga mellé másik két gyakorlótársat találni?

Nem kell aggódni. Ez majd kialakul és szerintem a megbeszélésen vagy kevéssel utána megoldódik, eddig mindig megoldódott. A megbeszélésen valószínűleg lesznek még többen csapat nélküli emberek.

A csoportcélok listája bővíthető, vagy a tájékoztatóban szereplő listából érdemes választani?

  1. Igen, a csoport- és az egyéni célok listája is bővíthető. Azonban, javasolt első körben a listából választani, ha megy az vagy csináltál már száznapos kihívást a felsoroltakkal, van, akkor érdemes mást keresni. Csütörtökön mindenkivel megbeszéljük, jók-e a választott céljai.
  2. „Merj kreatív lenni! A száznapos program egy terv a személyes fegyelemre. Ez fejleszti ki az önállóságot a gyakorlásban.”

Ha egyénileg választ célt, célokat valaki, mi az amire érdemes odafigyelni?

Az egyensúlyra (mennyiségi és minőségi), válasszon a listából és a többit a találkozón megbeszéljük.

Mennyiségi és minőségi célokat is érdemes kitűzni egyidejűleg?

Igen, az egyensúlyra kell törekedni. Ha sokszor végezel el egy gyakorlatot az mennyiségi gyakorlás, ha pedig jobban rákészülünk az minőségi gyakorlás. Néha jobb mechanikusan gyakorolni, ez adja meg a jártasságot, a „rutint”. A kettő barátságban van egymással.

Ha valaki bizonytalan, milyen csoport- és személyes célokat tűzzön ki, érdemes egyénileg konzultálni a Vikinggel?

A bizonytalanság egyáltalán nem baj.  A megbeszélés arra is szolgál, hogy pontosítsuk a célokat, ne legyen túlzott vállalás.

Mennyi időt fog igénybe venni a gyakorlás?

Teljesen tőled függ és a társaidtól, akikkel együtt fogsz gyakorolni.

„Kiváló teljesítmény, amely a ráfordított idő eredménye.”

Az előző években a Kihívás:

  • 2012-ben, január 23 – 2012 május 1.
  • 2013-ban, február 11 – május 21.
  • 2014-ben, február 3 – május 13.
  • 2015-ben, február 12 – május 22.
  • 2016-ben, február 8 – május 17.
  • 2017-ben, február 6. – május 16.
  • 2018-ban, február 12 – május 22.
  • 2019-ben, február 11. – május 21.

Lehet-e még csatlakozni a kihíváshoz?

A kihívásra való felkészülés december és január hónapokban történik, februárban a Kínai újévben kezdődik. Részt venni csak a sikeres regisztrációs folyamat után lehet!

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

Itt írj nekem!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérünk semmit, még a az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülünk, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmunkat, cikkünket, oldalunkat!