Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung
100 napos kihívás

Gyakorlási javaslatok Tai Chi, Chi Kung, Nei Kung 2020. Yang Fém Patkány (Yang Víz) éve

 

Kínai Holdújév 2020. Yang Fém Patkány Yang Víz éve

Kínai Holdújév 2020. Yang Fém Patkány Yang Víz éve

 

Gyakorlási javaslatok

A kérdés, hogyan lehet “pörgetőssé” tenni a gyakorlást vagy hogyan lesz az a hatása, miközben mégsem rohansz, vagy kevés időd van rá? Hogyan tudod a tűz minőséget megjeleníteni benne?

Haladóknak javasolt figyelni arra, hogy mindig Örömből vagy Lelkesedésből gyakoroljanak, ezt próbálják meg fenntartani, nekik most igazán ez lenne a feladat. A tűz elem minőségeit megélni, használni, lobogni, érezni kell, de nem túlzásba esni vagy vinni.

A haladóknak van egy gyakorlatuk, amit most kezdenek el tudatosan gyakorolni, aminek az a neve, a „Nehéz Chi letekercselése, könnyűvé tétele” – Alkímia, lazítással és lesüllyedéssel, lesüllyesztéssel

Kezdőknek pedig a „Test és Tértudatosság”.

 

Visszatérni a Tai Chi (Taiji), Chi Kung (Qigong), Nei Kung (Neigong) alapgyakorlataihoz, minden tekintetben!

 

A „lelkesedés az van” az nem elég, az nagyjából az apátia, ami nem egy túl aktív állapot, nem ösztönöz cselekvésre, nem fogsz változni benne. Egy relatív passzív állapot, amiben maximum a létfenntartásodhoz szükséges dolgokat teszed csak meg.

  • Ha nincs időm, és rohanva gyakorolok, fáradt vagyok, akkor nem lehet befelé figyelni, annyira, sajnos
  • Ha rutinból végzem a gyakorlatokat, akkor sem
  • Hogyan lehet hát frissen tartani, felfrissíteni a gyakorlatokat, a gyakorlást?
  • Szánj rá időt,
  • Hetente egy három alkalommal, ez ki tart egy hétig
  • Kerüljön bele öröm a gyakorlásba
  • Nézd meg a céljaidat, miért kezdted el a 100napost
  • Finomíts a céljaidon

 

Mindenkinek javasolt

Tavaszi Tisztító Kúra

  • Jegyzet van a weboldalon, kóddal védve, tavaly kiment e-mailben, csak belső használatra!
  • Böjttel, koplalással, étkezés kihagyásával, gyógyteákkal – vannak tanácsok a weboldalon, e- mailben kiküldöm, weboldalon fent lesz és megtalálod. Csak belső használatra!

 

Ízületek, belső szervek tisztítása, erősítése böjttel

Mindhez van leírás, a nélkül ne kezdd el, és ha szükséges kérd ki előtte az orvosod véleményét, tanácsát!

  • 40 napos rizskúra
  • Lé böjt kúra
  • Gyógynövények
  • Házi savanyú a legjobb, ami tartósítószer mentes, a savanyú beindítja a máj működését, a méregtelenítést.
  • Az alábbi növények nagyon jó tisztító és erősítő hatással rendelkeznek, növelik a Jing-et és a Chit, mozgatják a vért és a folyadékokat a testben:
    • Gumó és levél: Zeller, Petrezselyem, Paszternák, Cékla
    • Torma

 

Tai Chi (Taiji) Gyakorlatok

Ízületek, belső szervek tisztítása erősítése Tai Chi (Taiji), Chi  kung (Qigong), és Nei Kung (Neigong) gyakorlatokkal.

  • íj állás fordított íjállás
    • eltolás, húzás;
    • pumpálás légzéssel, mély-légzések;
    • sarkak összehúzása, lábak belső feleinek összehúzása.

 

Nyújtás

  • Dél Vörös Madara, plusz pár gyakorlat
  • Gát és terpeszállásban, plusz combmasszázs, max 15p
  • Ízületcsavarások, hogy még „lazább” legyél, növeljük az ízületi mozgékonyságot.

 

Tai Chi (Taiji) Formába beletenni a

  • Hasi és Fordított légzést
  • Csomagoló Légzést + has-mozgást

 

Nei Kung Gyakorlóknak

Aki már tudja a Tai Chi (Tai Ji) Nei Kung (Neigong) Yang 12-t

  • Haladóknak csomagoló légzés + has-mozgás
  • 8 Alapgyakorlatból a keringetéseket beletenni, ehhez jegyzetet készíteni. Ehhez kell a Teljes Légzés.
  • Légző-gyakorlatos Nei Kung -> Gyűjtő és Teljes Légzés
  • A napi teendőid, feladataid mellett a 12 Yang gyakorlat túl hosszú lehet (nem fér bele minden az időbe – munka, család stb). Ahhoz, hogy több minden férjen bele a gyakorlási időbe:
    • oszd fel három felé a Yang gyakorlását, első 4, többi 8 és a légzés; pl. reggeli és esti gyakorlásra. (A Teknőst elég, ha az első 4-eshez csinálod meg.)
    • csináld úgy, hogy első nap Yin 12; következő nap Yang 1-4. (a Teknős előtte és utána); harmadik nap Yang 5-11. (a Teknős előtte és utána);
    • a 12. Légzést pedig bármelyik napon, és időben, amikor belefér. Ez lehet lefekvés előtt, felkelés után, mint egy meditáció
    • Amikor van rá időd, csináld meg egyben a yang 12 gyakorlatát, hogy beleférjen szűk 60 percbe.

 

Aki csak a Tai Chi (Tai Ji) Nei Kung (Neigong) Yang I-et ismeri (1-4)

ő valamely Nei Kung (Neigong) Légzést vagy Tai Chi (Taiji) formát gyakorolja a Yang I. napokon, tehát kétnaponta. A Yin napokon nem kell végezni, maximum, ha belefér az időbe.

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

Itt írj nekem!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérünk semmit, még a az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülünk, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmunkat, cikkünket, oldalunkat!