Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung
100 napos kihívás

A Relaxáció gyakorlata, az Elengedő gyakorlat

Relaxáció, Elengedő gyakorlat

A Relaxáció a Meditáció megelőző lépése, fizikai, érzelmi, mentális blokkok tudatosítása, oldása.

Téma:

  • Hogyan lazathatom el az izmaimat és az egész testem?
  • Kommunikáció a szerveinkkel. Hogyan javíthatok a szerveimmel való kapcsolaton?

Egy teljes relaxáció elvégzéséhez a 30 perc elég, de már 15-20 perc is hatásos. Az első 5-10 percben alhatsz, mert amíg fáradt vagy, nem tudsz relaxálni, majd következik egy nagyon aktív munka. Érdemes hetente több alkalommal (3-4) végezni, de már a heti egy alkalommal elvégzett relaxációnak is jótékony hatása van. Fontos: a relaxáció nem az alvásról szól, elsősorban a testben napközben felgyülemlő feszültség, hosszabb távon a korábban felgyűlt feszültség oldására, elengedésére szolgál.
Eleinte előfordulhat, hogy belealszol a fáradtság vagy a felgyülemlett feszültségek miatt, de a rendszeres gyakorlás ezt csökkenti, megszünteti. A relaxáció során az ébrenlét és az álom határán jársz.

Testhelyzetei:
1. Fekve
2. Ülve:a, Széken
b, Meditációs testhelyzetben
Fontos: a gerinc legyen mindig egyenes.

Irányai lehetnek:
1. Lábtól fejig;
2. Fejtől lábig;
3. Lábtól fejig a test ellazítása, majd visszafelé (fejtől a lábig) a csakrák és környékük ellazítása.
Fontos:valamennyi esetben a test felszínéről a belső szervek felé haladjon a lazítás, a végtagokhoz érve a lazítás sorrendje: egyik kéz, másik kéz, egyik láb, másik láb. Eleinte haladhatsz a főbb testrészeken, később viszont részletesebben.

Időtartama:
1. Gyors: 5 perc – a pillanatnyi feszültség oldására;
2. Teljes: 30 perc – 15perc alvás, 15 perc relaxáció, irányított mélyrelaxáció;
3. Extra: 45 percnél több, akár másfél óra is – teljes mélyrelaxáció.
Egy teljes relaxáció elvégzéséhez a 30 perc elég, de már 15-20 perc is hatásos. Az első 5-10 percben alhatsz, mert amíg fáradt vagy, nem tudsz relaxálni, majd következik egy nagyon aktív munka. 

Gyakoriság:
Hetente 3 – 4 alkalommal, de már a heti egy alkalommal elvégzett relaxációnak is jótékony hatása van. Fontos: a relaxáció nem az alvásról szól, elsősorban a testben napközben felgyülemlő feszültség, hosszabb távon a korábban felgyűlt feszültség oldására, elengedésére szolgál.
Eleinte előfordulhat, hogy belealszol, de a rendszeres gyakorlás ezt csökkenti. A relaxáció során az ébrenlét és az álom határán jársz.

Fajtái:
1. Fizikai, testi relaxáció: bőr, izmok, inak, ízületek, belső szervek, csontvelő ellazítása. A fizikai, testi relaxáció során kommunikálj a szerveiddel, kérdezd meg őket az állapotukról (van-e problémájuk, miért betegek, stb.), kérd meg őket, hogy beszéljenek hozzád, és egy idő után érezni vagy hallani fogod a választ. (próbáld meghallani a választ)

2.  A Légzés relaxációja: a felületes és durva légzéstől, a mély légzésig haladsz, amíg az olyanná nem válik, mint amikor nyugodtan alszol és a légzésed alig látszik.
Jellemzője: finom, mély, lassú (relaxáció közben egyre finomabb, mélyebb és lassuló). Pl.: Ha alvás közben horkolsz, az egy nagyon durva légzés, ami nem jó, mivel az agy ilyenkor nem kap oxigént. A horkolás lehet fáradtság következménye, de lehet félelem, frusztráció következménye, a nyelv izom ?, lelki oka lehet még a helytelen kommunikáció is.

3.  Mentális relaxáció, az Elme relaxációja: segítségével eljutsz az aktuálisan felbukkanó és kavargó gondolatoktól a tudatosan irányított lazításig, a tudatosan felhozott képekig, amikor is egy adott témával kapcsolatban jönnek fel gondolatok.

A témát előre meghatározzuk, azért, hogy ne legyen össze-vissza csapongás.  

Hírek, események

Erények és Intelmek / Tanácsok húzása

A linkre kattintva tudsz Erényt, Intelmet / Tanácsot húzni https://aldasok.sanbao.hu/

Csütörtöki Teljesen kezdő, Alapozó Online Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyam Zoomon Online Élőben, 19:30-21:00 óráig, májustól

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Zoomon Online Élőben Teljesen kezdő, Alapozó Alapozó Tai Chi (Taiji) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyamot 2021. májusától csütörtökönként 19:30-21:00 óráig. A csoport 2021. májusától  Zoomon Online Élőben indul! A foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji) tanulását.

Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi Chuan (Tai Ji Quan) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyam Zoomon Online Élőben és Budapesten szabadtéren

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Zoomon Online Élőben, és majd ha a “vírushelyzet és a lehetőségek” engedik, Budapesten, fedett, jól megközelíthető helyszínen, és Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyamot. A foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji, Tajcsi) és a Chi Kung (Qi Gong, Csikung)

05.04 A Nyárkezdet időszakához tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlat

A Nyárkezdet időszakához tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlat Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlata Újholdtól Teliholdig, a negyedik Hold első felére.

Az Áldások Csendes Folyama

Az “Írás”, amiből az Erények és Intelmek húzást végezzük a Holdújév után, a Lampionünnepkor. Ezek segítségével fejlesztjük erényeinket és bölcsességünket, és meg tudjuk védeni magunkat a támadásoktól és a “lelki terrortól”. A Menny Útja és a “Yin Ji Wen” Az Áldások Csendes Folyama – Chang O. szent irata – A következő munkát egy, a végső

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Lépj kapcsolatba velem!
Viking tanfolyamaira az alábbi elérhetőségeken keresztül tudsz jelentkezni: +36 20 971 7431

hello[kukac]sanbao[pont]hu

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérek semmit, még az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülök, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmat, cikkemet, oldalamat!