Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung
100 napos kihívás

A Relaxáció gyakorlata, az Elengedő gyakorlat

Relaxáció, Elengedő gyakorlat

A Relaxáció a Meditáció megelőző lépése, fizikai, érzelmi, mentális blokkok tudatosítása, oldása.

Téma:

  • Hogyan lazathatom el az izmaimat és az egész testem?
  • Kommunikáció a szerveinkkel. Hogyan javíthatok a szerveimmel való kapcsolaton?

Egy teljes relaxáció elvégzéséhez a 30 perc elég, de már 15-20 perc is hatásos. Az első 5-10 percben alhatsz, mert amíg fáradt vagy, nem tudsz relaxálni, majd következik egy nagyon aktív munka. Érdemes hetente több alkalommal (3-4) végezni, de már a heti egy alkalommal elvégzett relaxációnak is jótékony hatása van. Fontos: a relaxáció nem az alvásról szól, elsősorban a testben napközben felgyülemlő feszültség, hosszabb távon a korábban felgyűlt feszültség oldására, elengedésére szolgál.
Eleinte előfordulhat, hogy belealszol a fáradtság vagy a felgyülemlett feszültségek miatt, de a rendszeres gyakorlás ezt csökkenti, megszünteti. A relaxáció során az ébrenlét és az álom határán jársz.

Testhelyzetei:
1. Fekve
2. Ülve:a, Széken
b, Meditációs testhelyzetben
Fontos: a gerinc legyen mindig egyenes.

Irányai lehetnek:
1. Lábtól fejig;
2. Fejtől lábig;
3. Lábtól fejig a test ellazítása, majd visszafelé (fejtől a lábig) a csakrák és környékük ellazítása.
Fontos:valamennyi esetben a test felszínéről a belső szervek felé haladjon a lazítás, a végtagokhoz érve a lazítás sorrendje: egyik kéz, másik kéz, egyik láb, másik láb. Eleinte haladhatsz a főbb testrészeken, később viszont részletesebben.

Időtartama:
1. Gyors: 5 perc – a pillanatnyi feszültség oldására;
2. Teljes: 30 perc – 15perc alvás, 15 perc relaxáció, irányított mélyrelaxáció;
3. Extra: 45 percnél több, akár másfél óra is – teljes mélyrelaxáció.
Egy teljes relaxáció elvégzéséhez a 30 perc elég, de már 15-20 perc is hatásos. Az első 5-10 percben alhatsz, mert amíg fáradt vagy, nem tudsz relaxálni, majd következik egy nagyon aktív munka. 

Gyakoriság:
Hetente 3 – 4 alkalommal, de már a heti egy alkalommal elvégzett relaxációnak is jótékony hatása van. Fontos: a relaxáció nem az alvásról szól, elsősorban a testben napközben felgyülemlő feszültség, hosszabb távon a korábban felgyűlt feszültség oldására, elengedésére szolgál.
Eleinte előfordulhat, hogy belealszol, de a rendszeres gyakorlás ezt csökkenti. A relaxáció során az ébrenlét és az álom határán jársz.

Fajtái:
1. Fizikai, testi relaxáció: bőr, izmok, inak, ízületek, belső szervek, csontvelő ellazítása. A fizikai, testi relaxáció során kommunikálj a szerveiddel, kérdezd meg őket az állapotukról (van-e problémájuk, miért betegek, stb.), kérd meg őket, hogy beszéljenek hozzád, és egy idő után érezni vagy hallani fogod a választ. (próbáld meghallani a választ)

2.  A Légzés relaxációja: a felületes és durva légzéstől, a mély légzésig haladsz, amíg az olyanná nem válik, mint amikor nyugodtan alszol és a légzésed alig látszik.
Jellemzője: finom, mély, lassú (relaxáció közben egyre finomabb, mélyebb és lassuló). Pl.: Ha alvás közben horkolsz, az egy nagyon durva légzés, ami nem jó, mivel az agy ilyenkor nem kap oxigént. A horkolás lehet fáradtság következménye, de lehet félelem, frusztráció következménye, a nyelv izom ?, lelki oka lehet még a helytelen kommunikáció is.

3.  Mentális relaxáció, az Elme relaxációja: segítségével eljutsz az aktuálisan felbukkanó és kavargó gondolatoktól a tudatosan irányított lazításig, a tudatosan felhozott képekig, amikor is egy adott témával kapcsolatban jönnek fel gondolatok.

A témát előre meghatározzuk, azért, hogy ne legyen össze-vissza csapongás.  

Hírek, események

Hold Esszencia Chi Kung (Qi Gong) A Hold Esszencia összegyűjtésének gyakorlata

A Hold Esszencia összegyűjtésének gyakorlata Őszi Napéjegyenlőség Ez az őszi betakarítás ideje. Itt az ideje, hogy elraktározd a tartalékokat a hosszú télre, és megvizsgáld, hogy mit hozott a Nyár ebben az évben?

Boldog Hold- és Őszközép ünnepet!

2020. október 1-én tartják az őszközép ünnepet, ami a 8. holdhónap 2. felének kezdetét is jelenti. Ilyenkor érdemes esti sétát tartani, megcsodálni a Holdat, mert azt tartják, hogy ilyenkor a legnagyobb, legfényesebb, meg azt is, ha alaposan szemügyre veszed a holdat, akkor egy mozsár előtt ülő nyulat lehet látni, de ezt majd a legendánál…

Szerdai Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyam Budapesten, 19:30-21:00 óráig

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Budapesten Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi (Taiji) és Chi Kung (Qigong) Edzést, Alaptanfolyamot 2020. november 1-től szerdánként 19:30-21:00 óráig. A csoport 2020. november 1-től  Budapesten indul! A foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji) tanulását. Csatlakozz a csoporthoz már most! Hívj fel +36

Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi Chuan (Tai Ji Quan) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyam Budapesten szabadtéren és Zoomon Online élőben

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Budapesten, fedett, jól megközelíthető helyszínen, és Zoomon Online élőben Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyamot.

A 24 Yin Yang Taiji Neigong története

Bernard Kwan 2011. április 29. írása alapján

10.08. A Hideg Harmat időszakához tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlat

A Hideg Harmat időszakához tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlat Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlata Újholdtól Teliholdig, a kilencedik Hold első felére. Alább olvashatod Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlatát mely a kilencedik Hold első felére szól és Újholdtól Teliholdig javasolt végezni. A gyakorlat nagy frissességet ad, oldja az ehhez az időszakhoz tartozó

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Lépj kapcsolatba velem!
Viking tanfolyamaira az alábbi elérhetőségeken keresztül tudsz jelentkezni: +36 20 971 7431

hello[kukac]sanbao[pont]hu

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérek semmit, még az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülök, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmat, cikkemet, oldalamat!