Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung
100 napos kihívás

A Relaxáció gyakorlata, az Elengedő gyakorlat

Relaxáció, Elengedő gyakorlat

A Relaxáció a Meditáció megelőző lépése, fizikai, érzelmi, mentális blokkok tudatosítása, oldása.

Téma:

  • Hogyan lazathatom el az izmaimat és az egész testem?
  • Kommunikáció a szerveinkkel. Hogyan javíthatok a szerveimmel való kapcsolaton?

Egy teljes relaxáció elvégzéséhez a 30 perc elég, de már 15-20 perc is hatásos. Az első 5-10 percben alhatsz, mert amíg fáradt vagy, nem tudsz relaxálni, majd következik egy nagyon aktív munka. Érdemes hetente több alkalommal (3-4) végezni, de már a heti egy alkalommal elvégzett relaxációnak is jótékony hatása van. Fontos: a relaxáció nem az alvásról szól, elsősorban a testben napközben felgyülemlő feszültség, hosszabb távon a korábban felgyűlt feszültség oldására, elengedésére szolgál.
Eleinte előfordulhat, hogy belealszol a fáradtság vagy a felgyülemlett feszültségek miatt, de a rendszeres gyakorlás ezt csökkenti, megszünteti. A relaxáció során az ébrenlét és az álom határán jársz.

Testhelyzetei:
1. Fekve
2. Ülve:a, Széken
b, Meditációs testhelyzetben
Fontos: a gerinc legyen mindig egyenes.

Irányai lehetnek:
1. Lábtól fejig;
2. Fejtől lábig;
3. Lábtól fejig a test ellazítása, majd visszafelé (fejtől a lábig) a csakrák és környékük ellazítása.
Fontos:valamennyi esetben a test felszínéről a belső szervek felé haladjon a lazítás, a végtagokhoz érve a lazítás sorrendje: egyik kéz, másik kéz, egyik láb, másik láb. Eleinte haladhatsz a főbb testrészeken, később viszont részletesebben.

Időtartama:
1. Gyors: 5 perc – a pillanatnyi feszültség oldására;
2. Teljes: 30 perc – 15perc alvás, 15 perc relaxáció, irányított mélyrelaxáció;
3. Extra: 45 percnél több, akár másfél óra is – teljes mélyrelaxáció.
Egy teljes relaxáció elvégzéséhez a 30 perc elég, de már 15-20 perc is hatásos. Az első 5-10 percben alhatsz, mert amíg fáradt vagy, nem tudsz relaxálni, majd következik egy nagyon aktív munka. 

Gyakoriság:
Hetente 3 – 4 alkalommal, de már a heti egy alkalommal elvégzett relaxációnak is jótékony hatása van. Fontos: a relaxáció nem az alvásról szól, elsősorban a testben napközben felgyülemlő feszültség, hosszabb távon a korábban felgyűlt feszültség oldására, elengedésére szolgál.
Eleinte előfordulhat, hogy belealszol, de a rendszeres gyakorlás ezt csökkenti. A relaxáció során az ébrenlét és az álom határán jársz.

Fajtái:
1. Fizikai, testi relaxáció: bőr, izmok, inak, ízületek, belső szervek, csontvelő ellazítása. A fizikai, testi relaxáció során kommunikálj a szerveiddel, kérdezd meg őket az állapotukról (van-e problémájuk, miért betegek, stb.), kérd meg őket, hogy beszéljenek hozzád, és egy idő után érezni vagy hallani fogod a választ. (próbáld meghallani a választ)

2.  A Légzés relaxációja: a felületes és durva légzéstől, a mély légzésig haladsz, amíg az olyanná nem válik, mint amikor nyugodtan alszol és a légzésed alig látszik.
Jellemzője: finom, mély, lassú (relaxáció közben egyre finomabb, mélyebb és lassuló). Pl.: Ha alvás közben horkolsz, az egy nagyon durva légzés, ami nem jó, mivel az agy ilyenkor nem kap oxigént. A horkolás lehet fáradtság következménye, de lehet félelem, frusztráció következménye, a nyelv izom ?, lelki oka lehet még a helytelen kommunikáció is.

3.  Mentális relaxáció, az Elme relaxációja: segítségével eljutsz az aktuálisan felbukkanó és kavargó gondolatoktól a tudatosan irányított lazításig, a tudatosan felhozott képekig, amikor is egy adott témával kapcsolatban jönnek fel gondolatok.

A témát előre meghatározzuk, azért, hogy ne legyen össze-vissza csapongás.  

Hírek, események

Tavaszi nap-éj egyenlőség és néhány Chi Kung gyakorlat, mellyel összhangba kerülhetsz Önmagaddal és az Univerzummal?

Tavaszi nap-éj egyenlőség és néhány Chi Kung gyakorlat, mellyel összhangba kerülhetsz Önmagaddal és az Univerzummal? Ez az írás eredetileg 2015-ben készült, amikor a napfogyatkozás és a nap-éj egyenlőség is egybe esett, egy napon volt, és ezt frissítettem, aktualizáltam. Egyszer volt: „Pénteken, 2015. március 20-án Magyarországról, illetve a Kárpát-medencéből viszonylag nagyfokú részleges fogyatkozás lesz látható. A

Hogyan képzi tovább magát egy tai chi oktató?

(2013.) Hát, találkozik egy másik tai chi oktatóval, eszmét cserélnek, vagy „beülnek” egymás szemináriumára. Így történt ez ezen a héten is, mikor találkoztam Andrey Serednyakovval. Régi is merősként üdvözöltük egymást, bár azt egyikünk sem tudja, hogy pontosan hol és mikor is találkoztunk először. Jóbarátok 01 – Hogy kerülsz Te ide? – Hát, jöttem a szemináriumodra.

Keddi Személyes jelenlétű Teljesen Kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyam Budapesten, 17:45-19:15 óráig

Kedves Érdeklődő! Teljesen Kezdők számára indítok Teljesen Kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyamot Budapesten belvárosában, fedett, jól megközelíthető helyszínen 2023. március 7-től keddenként 17:45-19:15 óráig! A személyes, jelenléti foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji, Tajcsi) és a Chi Kung (Qi Gong, Csikung) tanulását.

Kezdő Chi Kung tanfolyam – Teljesen kezdőknek és ismétlőknek – Zoomon Online Felvételről

Chi Kung Tanfolyam Kezdőknek és Ismétlőknek – online felvételről Kezdő Chi Kung tanulása, gyakorlása – kérdések, jelentkezés – Online Felvételről Örömmel tájékoztatlak, hogy lehetőség van Kezdő és Ismétlő Chi Kung Tanfolyamra – online felvételről! Haladó Chi Kung akkor lesz, ha jelzed nekem, hogy szeretnél jönni! Köszönöm az érdeklődéseket a Kezdő Chi Kung tanulásra, gyakorlásra –

Csütörtöki Online Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyam Zoomon Felvételről, 18:30-20:00 óráig

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi (Taiji) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyam Zoomon Online Felvételről minden hónap első csütörtökétől 18:30-20:00 óráig. A Zoomon Online Felvételről foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji) tanulását és nincs lehetősége eljönni a heti rendszerességű személyes edzésekre.

03.05 A Rovarok Ébredése időszakhoz tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong)gyakorlat

A Rovarok Ébredése napjával kezdődő időszakhoz tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlat Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlata Újholdtól Teliholdig, a második Hold első felére. Alább olvashatod Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlatát mely a második Hold első felére szól és Újholdtól Teliholdig javasolt végezni. A gyakorlat nagy frissességet ad, oldja az ehhez az

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Lépj kapcsolatba velem!
Viking tanfolyamaira az alábbi elérhetőségeken keresztül tudsz jelentkezni: +36 20 971 7431

hello[kukac]sanbao[pont]hu

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérek semmit, még az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülök, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmat, cikkemet, oldalamat!