Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung
100 napos kihívás

Kérdések válaszok a 100 napos kihívással kapcsolatban 3

A pontos felkészüléshez és a kételyek eloszlatásához, javasolt elolvasni a a korábbi kérdés-válaszokat is.

  1. Konkrétan milyen jellegű célokat lehet kitűzni a kihívás során?

  • Főként a Tai Chi Chuanhoz, Chi Kunghoz, és a Nei Kunghoz köthető gyakorlatokat, de nem zárkózom el semmi elől. Ha szerintem nem jó a gyakorlat vagy célválasztás, azt is megmondom, aztán kihozunk belőle egy közös nevezőt. A kihívás nevéből adódóan is. 😉

Volt már, aki jógával indult, nem zárom ki ezt a lehetőséget sem, de meg kell tudni indokolni, majd részt kell venni a találkozókon, és stb., minden ami a feltételrendszerben áll.

  • Kérdések melyek közelebb visznek a Cél(ok) kiválasztásához: Mit szeretnél elérni? Mi szeretnél lenni? Milyen szeretnél lenni? Milyen nem szeretnél lenni? Mik az álmaid? Milyen vágyaid vannak?

.

  1. A leírás alapján vannak elképzeléseim, de nem biztos, hogy ezek pontosak.

Például lehet-e olyan, hogy mindennap elolvasok x oldalt egy regényből? Vagy például hogy szeretném, ha jobban el tudnám engedni a dolgokat, amikhez kötődöm. Bár erre módszert nem tudnék megfogalmazni. Vagy például szívesen erősíteném a karizmomat.

  • „mindennap elolvasok x oldalt egy regényből” nemigen működött még eddig, a megtanulok x szót, és a lenyelvvizsgázom sem. Sajnos. De, viszont, a kihívás alatt elvégzett gyakorlatok támogatják azt, hogy könnyebben tanulj, eredményesebben vizsgázz, jobban megérts dolgokat, úgyhogy, a most felsoroltak, tulajdonképpen mellékeredményei lesznek a kihívásnak.
  • A módszer a Tai Chi Chuan és a Chi Kung gyakorlása, neked azt kell megfogalmaznod, mit szeretnél elengedni, vagy mi az, amit el szeretnél érni.
  • Lehetőség van a 100 napos 100 fekvőtámasz tervet teljesíteni, és a kihívás végére 100 fekvőt nyomni egyben. De lehet teljesíteni egyben az 1000-1200 felülést is, edzéstervvel.

.

  1. Az egyik célom nekem a 48-as forma lenne. Vállalhatom úgy, hogy még nem tudom végig? Hányszor kéne megcsinálni?

  • Természetesen vállalhatod, és annyit mindig hozzá tudsz tenni, amennyit az edzésen, vagy a találkozókon hozzáveszünk. 30 percet rá kell szánni, és amennyi ismétlés abba belefér, minden nap, csak a formákra, plusz 10-15perc a bemelegítés nyújtás. Ez most kb. 6 ismétlést jelent, ha tudod végig, akkor 2-3 ismétlést.

.

  1. A céltól függ, hogy egy vállalt gyakorlatra mennyi időt kell szánni naponta, vagy van egy konkrét időkeret, amit szánni kell rá naponta?

  • természetesen függ a céltól is, de
  • mindennap minimum 30 percet rá kell szánni a gyakorlásra, ez a konkrét fizikai gyakorlatokra vonatkozik, minden más, pl. olvasás, szótanulás ezen felül van.
  • a fizikai mozgás a legfontosabb, e nélkül nem érdemes vállalni.

.

  1. A héten nem tudok menni megbeszélésre. Nem mintha már meglennének a céljaim, de a csoportos cél megfogalmazására, a csoportok létrejöttére mikor kerül sor?

  • A megbeszélésekre járás elősegíti a célok megfogalmazását, a csoportok kialakulását, a kételyek eloszlatását, a vállalások, motiváció pontosítását is.
  • A csoportok bármikor létrejöhetnek, bárkivel, aki részt vesz a kihívásban, ismered, kedveled, közel lakik hozzád, azonos feladatai, hasonló céljai vannak, vagy egyéb, ami eszedbe jut, és megbeszéljük. Legkésőbb az utolsó találkozón, a kihívás kezdete előtt, de akár a kihívás alatt is létrejöhetnek csoportok.

.

  1. Milyen gyakran kell majd veled konzultálni, és milyen gyakran kell a csoporttal konzultálni?

  • Velem és a csoporttal hetente ajánlott. Minél többet megosztasz a gyakorlásodból, annál könnyebben és hatékonyabban tudok segíteni. Természetesen nem kell minden nap felhívnod telefonon, de ha küldesz e-mailt, akár csak összefoglalókat, akkor az is megfelelő. Lesz online edzésnapló, amit rendszeresen végignézek, és mindig írok bele megjegyzést, kérdéseket, mire figyelj, mit változtass, stb.

.

  1. Vissza kell-e jelezni neked valamilyen formában arról, hogy hogyan haladunk a kihívással? Mondjuk, hetente írni kell róla? Vagy mindig személyes találkozón kerül erre sor?

  • Lehet kérni online edzésnaplót, amit ki lehet tölteni, és lesznek csoportos találkozók (2-3 hetente), és lehet majd kérdezni személyesen is. Természetesen a heti edzéseken is találkozunk, akkor rá szoktam kérdezni a résztvevőknél, hogy mi a helyzet. A válaszokból látom, ha valaki gyakorol, mennyit, néha azt is, hogy mikor. Látszik a változás, és főleg az látszik nagyon, ha valaki nem gyakorol. Szóval mellébeszélni nem lehet, viszont mivel ezeket látom, tudom segíteni, támogatni a gyakorlást.

.

  1. Vannak-e fontos szabályok azon kívül, hogy minden nap vinni kell a célt?

  • Összhangban legyen veled, legyen benne örömöd, legyél tőle boldog. E nélkül az egész nem ér semmit sem.

.

  1. Mi alapján támogatsz vagy vetsz el egy célt, amit a gyakorló kitűz maga elé?

  • Valós vagy valótlan, reális vagy nem reális, összhangban van veled vagy sem. Honnan tudom ezt? Mert megnézem a jelentkezőt, a gesztusait, a kommunikációját, a mozdulatait, elbeszélgetek vele, onnan pedig már nem sok titok van. Az is látszik, hogy boldog vagy-e mikor beszélsz a vállalásodról vagy nem. Inkább teher vagy öröm az, amiről beszélsz.

.

  1. Lehet-e valamilyen célt kitűzni a karddal úgy, hogy még nem kezdtük el a formát?

  • Lehet, vágások, szúrások, alapgyakorlatok, egyensúly körüli mozgatás, mindkét kézzel természetesen. Februárig ezek megtanulhatók, és a kihívás végéig fejlődnek, és a tudás is nőni fog róluk.

.

További kérdések válaszok:

.

Minden amit a 100napos kihívásról tudni lehet, katt.

Hírek, események

Aranyvirág meditáció II. tanulás, gyakorlás

Kedves Érdeklődő! Örömmel értesítelek, hogy lehetőséged van a Aranyvirág meditáció II. online tanuláson, gyakorláson részt venni február közepétől, március, április és május hónapban, összesen 5 alkalommal! A tanfolyamon kívül, heti 3, maximum 5 gyakorlás elegendő, így ezzel a gyakorlással részt vehetsz a 100 napos Lite (TM) Tai Chi Chuan és Chi Kung kihívásban! Aranyvirág meditáció a

Légzőgyakorlatok Nei Kung Kezdő és Haladó online tanulás, gyakorlás – felvételről

Légzőgyakorlatok I. és / vagy II. Nei Kung Kezdő és Haladó online tanulás, gyakorlásra felvételről jelentkezni, és részt venni, 2 hónapon keresztül, a választott tanfolyamtól függően 4-6 alkalommal! Légzőgyakorlatok Nei Kung – Belső Munka. Munka a figyelemmel, légzéssel, befelé figyeléssel. A légzőgyakorlatokon keresztül megmasszírozzuk a belső szerveinket, chit gyűjtünk, és keringetünk a légzésünk és a figyelmünk segítségével. Légzőgyakorlatok I. Nei

Keddi Tai Chi és Chi Kung Teljesen Kezdő, Alapozó Alaptanfolyam Budapesten

Kedves Érdeklődő! Teljesen Kezdők számára indítok Teljesen Kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyamot Budapesten, jól megközelíthető helyszínen! A személyes, jelenléti foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji, Tajcsi) és a Chi Kung (Qi Gong, Csikung) tanulását.

Kezdő Chi Kung tanfolyam – Teljesen kezdőknek és ismétlőknek – Zoomon Online Felvételről

Chi Kung Tanfolyam Kezdőknek és Ismétlőknek – online felvételről Kezdő Chi Kung tanulása, gyakorlása – kérdések, jelentkezés – Online Felvételről Örömmel tájékoztatlak, hogy lehetőség van Kezdő és Ismétlő Chi Kung Tanfolyamra – online felvételről! Haladó Chi Kung akkor lesz, ha jelzed nekem, hogy szeretnél jönni!

Online Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyam Zoomon Felvételről

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi (Taiji) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyam Zoomon Online Felvételről, egyéni kezdéssel, a jelentkezésed utáni első csütörtöktől 18:30-20:00 óráig. A Zoomon Online Felvételről foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji) tanulását és nincs lehetősége eljönni a heti rendszerességű személyes edzésekre.

A 100 napos kihívásról olvashatsz

100napos Tai Chi és Chi Kung mentorálási program 2024. Olvasd el a cikkeket a kihíváshoz való felkészüléshez! Töltsd le a 4 oldalas ismertetőt, összefoglalót, melyben gyakorlatjavaslatok is vannak a kihíváshoz! Az összefoglalóban vannak ötletek, javaslatok, milyen gyakorlatokat javasolt végezni. A teljes felkészüléshez szükséges a többi cikk elolvasása, a személyes konzultáció, és az oldal alján lévő

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Lépj kapcsolatba velem!
Viking tanfolyamaira az alábbi elérhetőségeken keresztül tudsz jelentkezni: +36 20 971 7431

hello[kukac]sanbao[pont]hu

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérek semmit, még az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülök, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmat, cikkemet, oldalamat!