Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung
100 napos kihívás

Gerincjóga

A tradicionális hatha jóga és a modern mozgásterápiák találkozása

A jóga első lépcsőinek egyike a fizikai test egészségének helyreállítása. Testünk megfelelő mozgás híján hamar sorvadni kezd – izmaink elgyengülnek és megrövidülnek, ízületeink mozgékonysága csökken, belső szerveink működése renyhül, idegrendszerünk túlérzékennyé válik.
A Gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával. A helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának, de a megfelelő légzés elsajátításának is alapfeltétele. A légzés kiemelt szerepet kap a jógában, mivel közvetlen hatással van úgy a hormonrendszerre és az emésztésre, mint az energetikai folyamatokra. A Gerincjóga speciálisan a tartást javító jógagyakorlatokkal harmonikusan, biztonságosan állítja vissza a fizikai test érzékeny egyensúlyát.
A gerinc körüli tartóizmok erősítése és nyújtása azonnal megmutatkozik a tartásban és szabadságot, könnyűséget hoz a mozgásba. Pusztán azzal, hogy javítjuk a tartásunkat, ezzel a légzés és energia-áramlás minőségét, életünk minden területén pozitív, kézzelfogható változások következnek be.
A megfelelő jógagyakorlatokkal rövid idő alatt elérhetjük, hogy izmaink edzetté és rugalmassá váljanak, az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság pedig minden várakozást felülmúlóan megnövekedhet. Immunrendszerünk, idegrendszeri stabilitásunk is nő, kiegyensúlyozottabbá és magabiztosabbá válunk.
A modern ember figyelme a fizikai síkra irányul, ezért a jóga is itt kezdi a gyakorlást. A felgyorsult világból érkező, extrovertált ember figyelmét saját testére irányítja. Az elmélyült önvizsgálat számos jótékony hatással bír: lassul a légzés, az idegrendszer megnyugszik, a vérnyomás csökken, oldódnak a feszültségek és elindul a testtudat eddig nem tapasztalt intenzitású fejlődése.
A bemelegítés után célirányos erősítés, nyújtás vagy páros gyakorlatok következnek, amit rövid relaxációval zárunk. A foglalkozásokba folyamatosan be lehet kapcsolódni, vagy csak egy-egy órát látogatni, kipróbálni is lehet.
Kezdők és haladók részére egyaránt ajánlom a gerincjógát, amely teljes mértékben kapcsolódik és kiegészíti a Tai Chi-t és bármelyik sportot, de önmagában is hatásos mozgásterápia, tartásjavító, nyújtó hatásánál fogva.

A foglalkozás időpontja:

A gerincjóga foglalkozáshoz polifoam-ról, takaróról, igény szerint ülőpárnáról egyénileg kell gondoskodni!

A tradicionális hatha jóga és a modern mozgásterápiák találkozása

A jóga első lépcsőinek egyike a fizikai test egészségének helyreállítása. Testünk megfelelő mozgás híján hamar sorvadni kezd – izmaink elgyengülnek és megrövidülnek, ízületeink mozgékonysága csökken, belső szerveink működése renyhül, idegrendszerünk túlérzékennyé válik.
A Gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával. A helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának, de a megfelelő légzés elsajátításának is alapfeltétele. A légzés kiemelt szerepet kap a jógában, mivel közvetlen hatással van úgy a hormonrendszerre és az emésztésre, mint az energetikai folyamatokra. A Gerincjóga speciálisan a tartást javító jógagyakorlatokkal harmonikusan, biztonságosan állítja vissza a fizikai test érzékeny egyensúlyát.
A gerinc körüli tartóizmok erősítése és nyújtása azonnal megmutatkozik a tartásban és szabadságot, könnyűséget hoz a mozgásba. Pusztán azzal, hogy javítjuk a tartásunkat, ezzel a légzés és energia-áramlás minőségét, életünk minden területén pozitív, kézzelfogható változások következnek be.
A megfelelő jógagyakorlatokkal rövid idő alatt elérhetjük, hogy izmaink edzetté és rugalmassá váljanak, az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság pedig minden várakozást felülmúlóan megnövekedhet. Immunrendszerünk, idegrendszeri stabilitásunk is nő, kiegyensúlyozottabbá és magabiztosabbá válunk.
A modern ember figyelme a fizikai síkra irányul, ezért a jóga is itt kezdi a gyakorlást. A felgyorsult világból érkező, extrovertált ember figyelmét saját testére irányítja. Az elmélyült önvizsgálat számos jótékony hatással bír: lassul a légzés, az idegrendszer megnyugszik, a vérnyomás csökken, oldódnak a feszültségek és elindul a testtudat eddig nem tapasztalt intenzitású fejlődése.
A bemelegítés után célirányos erősítés, nyújtás vagy páros gyakorlatok következnek, amit rövid relaxációval zárunk. A foglalkozásokba folyamatosan be lehet kapcsolódni, vagy csak egy-egy órát látogatni, kipróbálni is lehet.
Kezdők és haladók részére egyaránt ajánlom a gerincjógát, amely teljes mértékben kapcsolódik és kiegészíti a Tai Chi-t és bármelyik sportot, de önmagában is hatásos mozgásterápia, tartásjavító, nyújtó hatásánál fogva.

A foglalkozás időpontja:

A gerincjóga foglalkozáshoz polifoam-ról, takaróról, igény szerint ülőpárnáról egyénileg kell gondoskodni!

Hírek, események

Nyaktorna, avagy a Sárkány fejének forgatása, röviden SFF

Balra nézünk úgy, hogy egyenes nyakkal oldalra fordítjuk a fejünket, majd felfelé emeljük a fejünket és felfelé nézünk, közben orron keresztül belélegzünk. Ezután lefelé és előre fordulva kilélegzünk a szájon át. A gyakorlatokat nagyon lassan végezzük, teljesen ellazulva, semmi erőltetés, semmi izomfeszítés. Teljesen a gyakorlatra figyelve végezzük azt, minden mást tegyünk félre erre az időre.

Beszámoló a 12. Nagy Nyári Tai Chi Chuan és Chi Kung Intenzív Edzőnapok 2022. július 12-17. táborról

Nagyszerűen sikerült a 12.  Nagy Nyári Tai Chi Chuan és Chi Kung Intenzív Edzőnapok 2022. július 12-17. táborunk! Az előzetes terveimhez, felkészülésének megfelelően zajlott a tábor, és minden csoport megtanulta azt, amit szerettem volna megtanítani nekik! Néha hajtottam az edzéseket, viszont volt utána pihenőidő és közös vagy egyéni szabadprogram is. Képekkel bajban vagyok, talán Google fotókból megosztom,

Keddi Személyes élő Teljesen Kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyam Budapesten, 18:15-19:45 óráig

Kedves Érdeklődő! Teljesen Kezdők számára indítok Teljesen Kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyamot Budapesten szabadtéren 2022. szeptember 13-tól keddenként 18:15-19:45 óráig, jól megközelíthető helyszínen! A foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji, Tajcsi) és a Chi Kung (Qi Gong, Csikung) tanulását.

Kezdő Chi Kung tanfolyam – Teljesen kezdőknek és ismétlőknek – Online Felvételről

Chi Kung Tanfolyam Kezdőknek és Ismétlőknek – online felvételről Kezdő Chi Kung tanulása, gyakorlása – kérdések, jelentkezés – Online Felvételről Örömmel tájékoztatlak, hogy lehetőség van Kezdő és Ismétlő Chi Kung Tanfolyamra – online felvételről! Haladó Chi Kung akkor lesz, ha jelzed nekem, hogy szeretnél jönni! Köszönöm az érdeklődéseket a Kezdő Chi Kung tanulásra, gyakorlásra –

Csütörtöki Online Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung AlaptanfolyamZoomon Felvételről, 18:45-20:15 óráig

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Zoomon Online Felvételről Teljesen kezdő, Alapozó Alapozó Tai Chi (Taiji) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyamot 2022. szeptember 15-től csütörtökönként 18:45-20:15 óráig. A Zoomon Online Felvételről foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji) tanulását és nincs lehetősége eljönni a heti rendszerességű személyes edzésekre.

Viking emlékei Dan Dochertyről

Emlékeim Dan Dochertyről 2021.12.21. Dan az utóbbi években igyekezett összegyűjteni benyomásokat, történeteket a nála töltött Tai Chis éveinkről 100 szóban, kapcsolódva ahhoz, hogy már 50 éve gyakorolt harcművészetet. Az én történetem sajnos nem készült el a weboldalára, és nézzétek el nekem, mert most kicsit hosszabb lett! Sajnos ez már egy megemlékezés is egyben, és szeretném az élményeimet,

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Lépj kapcsolatba velem!
Viking tanfolyamaira az alábbi elérhetőségeken keresztül tudsz jelentkezni: +36 20 971 7431

hello[kukac]sanbao[pont]hu

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérek semmit, még az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülök, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmat, cikkemet, oldalamat!