Tai Chi Chuan - Chi Kung - Nei Kung
100 napos kihívás

Felkészülés a 100 napos kihívásra

Mire elkezdődik a kihívás LÉGY STARTRA KÉSZ! 🙂

SanBao_Iskola_100_napos_kihivas_felkeszules_indul.jpg

  1.  Hogyan készülj fel rá?
    1. Hozzá kell jutni valahogy a kihívás anyagához;
    2. El kell olvasni a kiírást, többször;
    3. Az ismert gyakorlatok végiggondolása;
    4. Lehetséges csapattgok végiggondolása, felkutatása, egyeztetni velük 🙂 ;
    5. Elmenni a megbeszélésre;
    6. Cél(ok) tervet készíteni és a szükséges időigényt felbecsülni;
    7. Egyeztetni Vikinggel a cél(ok)at, tervet, és a csapattagokat;
    8. Viking nem azért húz ki valamit a listádról, vagy ír hozzá valamit, mert rosszat akar Neked. Épp ellenkezőleg.

2.  Alapelvek, melyeket érdemes végiggondolni:

  • Mérd fel a lehetőségeidet: mennyi időt és energiát tudsz ráfordítani egyéb elfoglaltságaid mellett a napi gyakorlásra, a kihívásban tett vállalásaidra?
  • Mindenképpen maradj a realitás talaján, ne vállald túl magad. A 100 napos kihívás során napi szinten gyakorolunk, vagyis az eddigi elfoglaltságaidba beleilleszthetőnek kell lennie a vállalásaidnak. Gondold át, hogy mennyi időt és energiát tudsz a kihívásra fordítani.
  • Tehát, plusz szabadidőre lesz szükséged, és nem az eddigi programjaid lemondására. Mit jelent ez? Korábban kell felkelned, fél, egy, vagy akár másfél órával is. Később fogsz lefeküdni, ugyanennyi idővel. Ezen plusz ráfordítást a gyakorlás meg fogja hálálni, és nem leszel fáradt, pár hét után. Nem hozzászoksz, hanem, kevesebb lesz az alvásigényed.
  • Olyan célokat válassz, amiről úgy gondolod, épít téged, amiről úgy gondolod, előrevisz.
  • Olyan gyakorlatokat válassz, amiben érzed, hogy fejlődni szeretnél, és mindennap lenne kedved elvégezni.

A célok a kihívás jellegéből adódóan legyenek a tai chi (pl. egy-egy forma napi gyakorlása – ameddig tudod), chi kung gyakorlással (Bian, Körök egyesítése, Nyolc Brokáttekercs gyakorlatai), nyújtással (Állat a lábujjhoz, spárga nyújtás), meditációval kapcsolatosak – a kihívás ismertetőjében és a kihívást megelőző megbeszélések során részletes tájékoztatást fogsz kapni.

3.  A gyakorlások ideje:

  • Család mellett napi negyed-, fél óránál több elfoglaltságot nem érdemes vállalni.
  • Egyedülállók számára is a napi maximum egy órás időtartam lehet reális.

4.  Hány vállalást, célt fogalmazz meg magadnak?

  • Maximum 1-4 célt tűzz ki. Ennél többet nem érdemes, megosztja a figyelmet, az energiát. Ezeket önállóan fogod gyakorolni, betartani a kihívás során.
  • Csoport cél: kiválasztott céljaidat egyeztesd gyakorlótársaiddal, és keress olyanokat, akik hasonló célokat tűztek ki maguknak – így az egyik célodból csoportcél lesz.
  • Egyéni célok, vállalások: ezek száma 1-3 lehet. Ezeket önállóan fogod gyakorolni, betartani a kihívás során.

5.  Csoport-társak kiválasztása, a „Barát-hálózat”

A kihívás során a napi gyakorlásban a fő feladat természetesen egyedül rád hárul. Ugyanakkor a kihívásban résztvevők kisebb, 2-4 fős csoportokat alkotnak. Minden ilyen csoportnak van egy olyan közös célja, aminek megvalósításában tudnak közös gyakorlásokat szervezni, a csoport tagjai tudják egymást segíteni, motiválni a 100 nap alatt. Van kitől segítséget kérned, ha esetleg holtpontra jutsz, nagyon elfáradsz. A kihívásra való felkészülés közben fogsz kapni segítséget abban, hogy rátalálj leendő csoporttársaidra!

6.  Milyen szempontok szerint érdemes választani?

  • távolság: lehetőleg ne a város másik végén éljen;
  • közös cél;
  • közös gyakorlat;
  • kedvelem, bár az is kihívás, ha nem.

7.  Készülj fel a céljaid megvalósítására

Mindenképpen vegyél részt az előzetes megbeszéléseken, ahol

  • ha egy-egy tai chi forma gyakorlását választottad, megbeszéljük az egyes gyakorlások szempontjait, mi mindenre figyelj;
  • felkészülünk együtt a nyújtásokra. Megtanuljuk közösen az egyes nyújtó gyakorlatok biztonságos elvégzését. Akik nyújtani fognak, nagyon körültekintően kell az önálló gyakorlás során végezniük a gyakorlatokat. Tavalyi évben előfordultak húzódások, amiket idén szeretnénk teljesen elkerülni;
  • ha napi chi kung gyakorlást választasz, átismételjük együtt a gyakorlatokat, hogy a helyes gyakorlási módokat erősítsd meg a kihívás során;
  • lesz meditációval kapcsolatos iránymutatás is;
  • lesz lehetőséged konzultálni, kérdezni. Minden felmerülő kérdést meg fogunk beszélni!

Mire elkezdődik a kihívás LÉGY STARTRA KÉSZ! 🙂

SanBao_Iskola_100 napos kihivas_felkeszules_indul.jpg

Hol találom meg a felkészítő találkozók helyszíneit, időpontjait?

  • Az indulás után a résztvevőket értesítjük.

Hol kapok választ a kérdéseimre?

  • A személyes találkozókon
  • E-mailben
  • Ha tovább olvasol a többi oldalon.

Hírek, események

Yang Fém Patkány (Yang Víz) 2020. II.

Yang Fém Patkány (Yang Víz) 2020. II. Kedves Gyakorló! Érdekes időszak ez a mostani… Korábban írtam erről és a “jótanácsaimról”, amit nagyon kis módosítással ismét közreadnék, hiszen kérdezitek, mi a teendő, mit is kellene csinálni most, a jelenlegi helyzetben? Ismét korlátozva vagyunk, igaz nem úgy és nem annyira, vagy legalább annyira, de mégis máshogy, mint

Hold Esszencia Chi Kung (Qi Gong) A Hold Esszencia összegyűjtésének gyakorlata

A Hold Esszencia összegyűjtésének gyakorlata Őszi Napéjegyenlőség Ez az őszi betakarítás ideje. Itt az ideje, hogy elraktározd a tartalékokat a hosszú télre, és megvizsgáld, hogy mit hozott a Nyár ebben az évben?

Csütörtöki Teljesen kezdő, Alapozó Online Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyam Zoomon Online élőben, 19:30-21:00 óráig

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Zoomon Online élőben Teljesen kezdő, Alapozó Alapozó Tai Chi (Taiji) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyamot 2020. novemberétől csütörtökönként 19:30-21:00 óráig. A csoport 2020. decemberétől  Zoomon Online élőben indul! A foglalkozást annak ajánlom, aki most szeretné teljesen elölről elkezdeni a Tai Chi (Taiji) tanulását. Csatlakozz a csoporthoz már most! Hívj

Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi Chuan (Tai Ji Quan) és Chi Kung (Qigong) Alaptanfolyam Budapesten szabadtéren és Zoomon Online élőben

Kedves Érdeklődő! Teljesen kezdők számára indítok Budapesten, fedett, jól megközelíthető helyszínen, és Zoomon Online élőben Teljesen kezdő, Alapozó Tai Chi és Chi Kung Alaptanfolyamot.

A 24 Yin Yang Taiji Neigong története

Bernard Kwan 2011. április 29. írása alapján

11.23. Az Enyhe Havazás időszakhoz tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlat

Az Enyhe Havazás napjával kezdődő időszakhoz tartozó Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlat Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlata Teliholdtól Újholdig, a tizedik Hold második felére. Alább olvashatod Chen Xiyi Chi Kung (Qigong) gyakorlatát mely a tizedik Hold második felére szól és Teliholdtól Újholdig javasolt végezni. A gyakorlat nagy frissességet ad, oldja az ehhez az

Viking

Farkas Gábor Viking
Tai Chi Chuan és Chi Kung specialista

Lépj kapcsolatba velem!
Viking tanfolyamaira az alábbi elérhetőségeken keresztül tudsz jelentkezni: +36 20 971 7431

hello[kukac]sanbao[pont]hu

Töltsd le az ingyenes Életerő Növelő Chi Kung ismertetőnket itt!

"A Tavasz Visszahozatala az, hogy az elfeledett álmaink is visszajönnek vele."

A letöltésért cserébe nem kérek semmit, még az e-mail címedet sem!
Annak viszont örülök, ha bárhol megosztod a letöltés linkjét, vagy bármely tartalmat, cikkemet, oldalamat!